zondag 30 januari 2011

De enige die verandering kan aanbrengen ben je zelf

Cocktails ontstaan niet vanzelf. Dus wie er eentje wilt shaken, zal eerst zelf de ingrediënten moeten zoeken. Ook al zijn die soms niet altijd even makkelijk te vinden.

Hoewel mijn vorige blog al de aanleiding was, viel het echte kwartje uiteindelijk gisteren. Zittend met mijn ontstoken teen in een sodabadje, bukte ik voorover om mijn voeten af te drogen en toen ineens....KNAP! Schoot het me zomaar in mijn rug (en nee, dit is geen smeuïg verzinsel voor mijn blog - was het maar waar! - eerder een tot leven gekomen refrein uit Alanis Morissette's 'Isn't it ironic').

Tijd om misschien toch een beetje na te denken en wat gas terug te nemen? Als zelfs allerlei stomme kwaaltjes zomaar ineens te gelijk komen.... Ik heb dan ook besloten om voorlopig even met het loopgroepje te stoppen. Merk dat de soort van 'verplichting' op dit moment niet echt werkt en dat terwijl ik juist ben begonnen met lopen voor de ontspanning! Ga dus voorlopig weer even lekker zelf op pad. Zonder doel van marathons of andere gekke dingen. Gewoon, lopen wanneer ik dat wil en dan wel weer zien hoe het gaat. Ik heb nog tijd zat, dus die 42km komen nog wel een keer. En zo niet, dan niet. De 'lucht' die het me op dit moment geeft vind ik nu eigenlijk veel belangrijker.

Bovendien geeft het me tijd om een aantal écht leuke dingen te ondernemen. Zoals trainen voor de vierdaagse met moeders-nooit-genoeg of misschien toch nog weer bij een toneelclubje, aangezien ik daar in Nijmegen altijd zo hyperblij vandaan kwam. Maar nu eerst even genieten van dat glaasje sprankelend fris en de gedachte dat kleine zelfgemaakte veranderingen een hoop kunnen schelen. Waar een (wellicht iets te hard) 'duwtje' in de rug al niet goed voor kan zijn..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten